torsdag 9 september 2010

And there will be light!

Fick ett litet ryck tidigare ikväll och körde till det nyöppnade och finare Ikea på Väla. Hade inget större mål med min resa mer än att jag var sugen på en taklampa ovanför soffbordet. Tyckte att det såg lite tomt ut nämligen.
Väl inne så sprang jag på "Maskros" taklampa som jag tycker är rätt cool. Men ett jäkla jobb att montera. Kändes lite segt men det gick till sist att sätta dit varje liten pollen en efter en. Men nu är det färdigt och jag är nöjd=)
Investerade även i en matta. Kanske känns lite onödigt att lägga en matta på en annan matta, men jag har alltid varit sugen på en stor och lite fluffig röd matta. Gillar bordellkänslan hehe.
Köpte även nya gardinstänger till vardagsrummet. Sen fick det räcka helt enkelt! Ska gärna ha ett par hundringar över till mat också, sprungit iväg en hel del på 2 veckor. Men det är skoj!
Lite musik igång så går allt mycket fortare känns det som också. Fick ett ryck och körde 2 gamla godingar. Helt olika genrer! Queens of the stone age - I wanna make it wit chu samt D12 - Purple hills. Fantastiska låtar som skall spelas högt:)
Men kvällens låt är ändå Audioslave - I am the highway http://www.youtube.com/watch?v=_ggX0IDyDjk

Så här blev resultatet av en snabb input i vardagsrummet:



Kom i tid till jobbet i morse och det kändes skönt! Gillar verkligen inte komma sent och det förstör hela dagen!
Fredag imorgon och det är skönt! Ska bara jobba och träna, sen står kvällen oplanerad. Ska inte jobba i helgen, känns lite konstigt faktiskt. Men dock en bra känsla!

Sovdags! Sleep well!
//Niklas

1 kommentar:

  1. Min kusin Ulrika har en lika dan lampa i sitt nybyggda hus i Varberg, de har jätte högt i tak så den är så cool där, men den var skitsnygg hemma hos dig med "normal"högt i tak:) Huset kommer blir så fint när du fått sätta din prägel på de, på god väg redan:)

    SvaraRadera