söndag 12 september 2010

Sunday, bloody sunday!

Finns så många sätt att tillbringa söndagar på, vara kreativ och fixa saker hemma. Ut och hitta på roliga saker.
Finns även andra saker man kan göra. Som jag har gjort.. Valde att vakna någon gång efter 12 då jag gick och la mig alldeles för sent. Blev utgång igår. La mig på soffan och surfade lite, drog sen igång en film. Drog hem till Jonny och käkade en pizza. Har väl varit hemma i nästan 2 timmar och har då tillbringat iallafall 1 timme med huvudet nerkört i vasken i badrummet med ett JÄTTE näsblod. Ingen höjdare. Brukar få det ungefär en gång om året och jag hoppas att det var sista gången i år. Men det kanske finns en positiv aspekt i det hela också! Man måste ju alltid försöka se något glädjande i saker och ting. Kan ju vara så att min stora blodförlust gör att spriten försvinner fortare ur kroppen:).. Det är ju alltid positivt!

Nu sitter man då här igen en söndagskväll och tycker som alltid att helgen passerat allt för fort. Har hunnit med rätt mycket. Var iväg med brorsan och Leo på Big Buddah (tror jag det stavas, eller nått) i fredags och käkade. Blev en förrätt som bestod av kycklingsoppa, som var ganska speciell. Vissa stunder frågade man sig om man verkligen skulle äta vissa saker:).. Huvudrätten blev ankbröst med wokade grönsaker och en helvetes stark sås. Men det var gott:)

Igår var det då utgång, förfest hos Ted på Ättekulla, träffade en massa trevligt och roligt folk hela kvällen. Blev kanske lite för blöt kväll tyvärr, men man tror ju att man är 17 igen när man sitter med sin alldeles för starka grogg i näven som helt enkelt "bara ska ner".
Jonny och jag ringde taxi när klockan slog 4 och vi begav oss hemåt.

Blir nog en film ikväll fram till 23:15 då fotbollskanalen europa börjar igen. Fantastiskt bra!
Bra fotbollsdag igår. HIF vann, MFF kryssade, Arsenal vann, United kryssade.. Kan det bli bättre? Skulle varit ifall Chelsea också tappat poäng:)

Dags att dra igång något sevärt! Cannonball Run känns bra!
Mest lyssnade låten ikväll är OMD - Pandora's Box

Mot ny vecka och nya mål!
Up up 'n away!
//Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar